[linux] Re: Suggesties op hardware keuze?

Rob Sterenborg rob op sterenborg.info
Vr Aug 25 23:44:32 CEST 2006

linux-bounce op lists.nllgg.nl <> wrote:
> [...]
> heeft t.o.v. onderstaande hardware lijst voor een server die
> een rijtje
> virtual machines moet gaan draaien (Maar niet allemaal tegelijk).
>
> Vooral het SATA stukje heb ik niet duidelijk bevestigd kunnen vinden.
>
> Moederbord              Abit KN8 (NVIDIA nForce4 chipset)
> 4x Harddisks (SATA)                250 GB S-ATA2 harddisk
> Voeding                 Asus Atlas A-55GA
> Behuizing               CoolerMaster Centurion 534
> DVD-ROM                 BenQ DVD1650S
> Processor               AMD Athlon 64 3700+

Ik zit op http:/www.4Launch.nl/ te kijken en zie er geen 3700+ tussen
staan (klopt dat of wil je idd een oudere processor?), wel een 3800+.
Voor 42 euro extra (bij hen) heb je een Athlon 64 X2 3800 processor.
Misschien wel leuk voor een server die VM's moet gaan draaien.
Waarschijnlijk wel een ander moederbord bij nodig vanwege de socket dus
ik weet niet hoe interessant het dan prijs-technisch is.

Gr,
Rob