[linux] Re: eminent router

Do Aug 31 19:18:02 CEST 2006

On Thu, 31 Aug 2006, Huub Reuver wrote:

> Je bedoeld dat als Alfred van buitenaf de routerpagina ziet er waarschijnlijk
> iets goed fout zit, omdat je dat waarschijnlijk nooit wil met een router
> van de plank met voorgebakken firmware.

Ik heb van een aantal routers gezien dat ze alleen port forwarding doen
vanaf de WAN/DSL/Buiten/.... kant. Wat ook op dit modem van toepassing
lijkt te zijn.

Dan zijn er nog routers die geen portforwarding doen voor poorten die ze
zelf al aanbieden. Soms laten ze het toe om te configureren maar werkt het
toch niet.

In dit geval zou port forwarding op alle interfaces de router onbereikbaar
maken voor configuratie werk over diezelfde poort. Dan is het dus wel erg
waarschijnlijk dat het alleen vanaf internet werkt en niet vanaf Alfred
thuis.

Zie verder:
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Eminent/EM4202/HTTP.htm

Hugo.