[linux] Password bij printopdracht

Huub Reuver h_reuver op mantell.xs4all.nl
Wo Feb 1 23:00:05 CET 2006

Hoi,
Waarschijnlijk een domme vraag, maar ik heb al verschillende keren gezocht
en tot nog toe niets bruikbaars gevonden.

Als ik een programma start en een afdruk wil maken wordt mijn password
gevraagd. Nu heb ik in cupsd.conf ergens AuthType naar None gezet, maar
hij vraagt nog steeds naar een password.

BTW, hij print nu ook zonder dat ik het password gebruik, maar het blijft
vervelend.

De printer moet gebruikt kunnen worden vanaf de pc zelf en vanaf 1 pc uit
het netwerk. Omdat vanaf deze pc soms met windows moet worden gewerkt is
een password hier uit den boze (ik krijg het niet werkend en ik wil er
geen tijd aan besteden als ik het kan omzeilen).

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver