[linux] Re: windows patitie resizen?

Do Feb 2 09:28:52 CET 2006

On Wed, 1 Feb 2006, Jelle Boomstra wrote:
> Hallo mensen,
>
> Deze vraag wist ik zelf niet te beantwoorden, dus misschien kan iemand
> die wat meer ervaring met windows heeft deze vraag beantwoorden:
> behalve Norton partition magic, is er ook een open source tool om
> windows (ntfs) partities te resizen? Is dat ook door gemiddelde
> leek/windows gebruiker te doen?

Ga heel binnenkort hetzelfde doen voor een win98 partitie bij een
wijkpastoraat waarvoor ik de boekhouding doe. Had oorspronkelijk de
disk ingedeeld in twee partities, maar een voor ons zeer belangrijk
programma (Davilex) kan er niet mee overweg wanneer het op D: wordt
gepoot, en daarom ga ik terug naar één partitie. En dat doe ik met
partitionmagic, dat een heleboel dingen kan doen met partities.  Dit
staat op twee floppen die ik jou wel toe wil sturen. Bij voorkeur per
e-mail.
Hier koppel ik tegelijk een vraag aan vast: hoe zet je een floppy-
immage zodanig op disk, en daarna weer terug naar flop dat de attri-
butes (en bootbaarheid) identiek blijven.

mvg

--
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl