[linux] Re: windows patitie resizen?

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Do Feb 2 11:04:58 CET 2006

Julien Michielsen wrote:

>Hier koppel ik tegelijk een vraag aan vast: hoe zet je een floppy-
>immage zodanig op disk, en daarna weer terug naar flop dat de attri-
>butes (en bootbaarheid) identiek blijven.

Copieren van image naar harddisk/USB/whatever:
dd if=/dev/fd0 of=diskimage

Copieren van image naar een andere floppy:
dd if=diskimage of=/dev/fd0

Voor het terugschrijven van images onder DOS wordt bij Slackware het
programma Rawrite.exe meegeleverd. Geen idee of dat Slackware specifiek
is of dat andere distributies het ook meeleveren.

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html