[linux] Re: windows patitie resizen?

Do Feb 2 11:06:55 CET 2006

On Thu, 2 Feb 2006, Rob Sterenborg wrote:

> Ik dacht dat het om een eenmalige actie en Windows 98 ging...
>
> Misschien is dan een van de volgende iets voor je :
> - rawrite : http://uranus.it.swin.edu.au/~jn/linux/rawwrite.htm
>             http://www.fdos.org/ripcord/rawrite/
> - BFI     : http://www.nu2.nu/bfi/

Net voor dit binnenkwam heb ik - doodeenvoudig - twee commando's
gegeven voor flop naar img-file en omgekeerd

dd if=/dev/fd0 of=/tmp/partrec.img bs=1440k
en
dd if=/tmp/partrec.img of=/dev/fd0 bs=1440k

Dit leverde een bootbare flop op, en aldus kan ik dos/win/bootfloppen
op schijf bewaren (zonder degradatie met boel bad blocks), en op bruik-
bare flop terugzetten indien nodig.

--
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl