[linux] suggesties voor partitioneren win-xp

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Do Feb 2 19:21:53 CET 2006

Even de oogst samengevat (met jan die de vraag stelde op de bcc):

Gijs Hillenius:
http://freshmeat.net/projects/partlogic/?branch_id=54824&release_id=218646

Rob Sterenborg:
http://www.zeleps.com/

Jan Gnodde:
ntfsresize (http://mlf.linux.rulez.org/mlf/ezaz/ntfsresize.html ).
(ntfsresize zelf is niet erg nuttig, maar een hoop programmas zijn er op
gebaseerd, bv QTParted en die is wel makkelijk te gebruiken.

Bernard Speekenbrink:
Op mijn knoppix-cd staan twee programma's om dat te doen. QTParted (GUI
frontend voor parted) en ntfsresize [...]

Julien Michielsen:
[...] En dat doe ik met partitionmagic, dat een heleboel dingen kan doen met
partities.  Dit staat op twee floppen die ik jou wel toe wil sturen. Bij
voorkeur per e-mail.[...]

Dat lijkt me dus keus te over. QtParted was overigens het programma waarvan ik
niet op de naam kon komen, en die staat blijkbaar dus wel op knoppix.

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra