[linux] Re: pdflib met php --opgelost--

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Ma Feb 6 11:28:03 CET 2006

On Monday 06 February 2006 11:06, Christiaan Bos wrote:
[...]
> Stond tie geeneens tussen. Wat beter gekeken en (schaam):
> php compileren met --with-pdflib ipv --with-pdf - dan gaat het wel goed.
>
> Het werkt dus nu.
>
> Bedankt voor het meedenken van iedereeen en excuses voor het lastigvallen.

(Als iemand denkt dat dat lastigvallen is kan zij beter zichzelf van de lijst
afhalen lijkt mij, dit was een normaal probleem met een normale oplossing en
mogelijk hebben de andere lezers er iets van opgestoken. Ik wel in iedere
geval).

Nu ben je eigenlijk nog niet klaar, want als ik m niet vergis heb je php met
het handje gecompileerd en heb je voor de rest een systeem dat met rpms of
debs onderhouden wordt. Het is niet bijzonder moeilijk om, nu je de oplossing
gevonden hebt, het php pakket van je distro aan te passen zodat het met je
nieuwe optie gecompileerd wordt (en daarna je package manager te vertellen
dat het pakket niet geupgrade mag worden zonder dat jij het zegt)

als je een debianoid gebruikt moet je waarschijnlijk in de rules file in de
debian directory zijn, zorg dat je alle benodigde pakketten hebt met `apt-get
build-dep pakket`  en haal de pakket-source op met `apt-get source pakket`.

Met RPM moet je ergens in de .spec file graven, waarschijnlijk bij het 'build'
stanza.

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra