[linux] Re: ADSL2 modems

Christiaan Bos chris op linux.sth.nl
Ma Feb 6 14:01:29 CET 2006

D.J. van Enckevort wrote:
> Beste lijst,
> Bij mijn werk op kantoor hebben we twee internet verbindingen (ivm
> fallback), waarvan een ADSL verbinding van XS4All. Sinds januari hebben
> we op die verbinding een bandbreedte van 12000 kbps, echter het huidige
> ADSL modem ondersteunt niet hoger dan 8000 kbps. Nu is er budget voor de
> aanschaf van een nieuw modem, en is mij gevraagd dit te onderzoeken
> aangezien ik ook de Linux firewall beheer. Mijn vraag is nu of er mensen
> hier op de lijst ervaring hebben met ADSL2+ modems, en evt. bepaalde
> [...]

Redelijk wat ervaring met ZyXEL, ben er erg tevreden over, ook over de
support.

Eigenlijk nooit problemen mee gehad. Alleen in 662 Serie (oude firmware)
ging het forwarden van DNS verkeer niet goed. Hier wel goede support
voor gekregen, duurde alleen wel erg lang (enkele maanden) voordat de
nieuwe firmware er was.

Groeten Christiaan