[linux] Re: casema kabel problemen?

Casper Gielen casper op dse.nl
Ma Feb 6 15:37:27 CET 2006

Op zaterdag 4 februari 2006 21:30, schreef Ton Boelens:
> Ik zit al jaren bij At Home, maar ik ben er goed over te spreken. Tel
> ik nu voor drie? :-)

Mijn mening over @home schommelt nogal. Meestal is het prima. Een mooie
snelheid, een behoorlijk stabiel.
Eens in de 3 maanden ofzo gaat het echter mis. Dan begint de verbinding weg
te valen en krijg ik enorm veel last van packetloss en lag.
Soms krijg ik dan ook een ander ip, terwijl dat normaal gesproken semi-statisch is.

De @home helpdesk neemt meestal binnen 1 minuut op, en de meeste medewerkers
doen niet moeilijk over Linux. Ik heb zelfs wel eens een kenner aan de lijn gehad die
met ping en traceroute aan de gang wilde. Toen ik vertelde dat zelf al gedaan te hebben
geloofde hij me op mijn woord.
Ten nadele van @home is dan weer dat ze poort 25 blokkeren, waardoor ik geen stmp kan
draaien voor mijn eigen domein. Dan moet ik m'n uitgaande mail ook nog eens via de servers
van @home sturen, en die laten nog wel eens een mailtje vallen.

Voor de meeste consumenten zou dit een prima verbinding zijn. Maar voor mensen als ik (die
zelf voor hun mail willen zorgen, en veel via SSH werken) kleven er ook wat nadelen aan.
--
	Casper Gielen
CAPSLOCK2000 op zvdk.nl, casper op dse.nl