[linux] Scrollwheel kwijt

Caspar Maessen cmaessen op casco.demon.nl
Do Feb 16 00:03:37 CET 2006

Recentelijk mijn KDE-desktop opgewaardeerd van 3.5 naar 3.5.1.
Constateerde daarbij twee afhankelijkheden, die volgens de SUSE-lijsten
genegeerd konden worden. Het betrof kdelibs3-devel (build-bug) en
kdebase3-khotkeys.
Sinds deze update is mijn muiswiel z'n scroll-functie verloren. Heb nog
getest op xev. Reacties op knoppen 1,2 en 3 maar niet op 4 en 5
(scrolling).
Ik heb dezelfde muis getest op een andere machine met dezelfde xorg.conf
op KDE 3.4 Zoals verwacht werkte dit perfect. Voorlopige conclusie is
dus dat de update de oorzaak is voor het functieverlies.
Heeft khotkeys hier iets mee te maken? En heeft iemand een oplossing
hiervoor?

Caspar.
--
Maar ons systeem van 'checks and balances' maakt effectief korte metten
met leiders, zodat eenheid van commandovoering en inspanning