[linux] Re: mixen van 386 en 86_64 rpm's

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Vr Feb 17 09:54:43 CET 2006

On Friday 17 February 2006 08:50, hans paijmans wrote:
> bij het installeren van de transcode-rpm (64bits) komen een
> aantal afhankelijkheden tevoorschijn die alleen als 32-bits
> rpms te vinden zijn. Kun je die libraries gewoon mixen, of
> moet ik al die libraries hercompileren?

Op het eerste gezicht zou ik nee zeggen, Maar dat is op niets meer dan
intuitie gebaseerd.
Maar je kan wel eens naar de specfile van die rpm kijken of die dependencies
hardgecodeerd zijn of dat rpm(-build) ze bepaald heeft. in beide gevallen zou
je verwachten dat als er specifieke verwijzingen inzitten naar 32 bit code,
dat je ze dan wel kan mixen. (er van uit gaande dat de build op de orginele
machine een werkende configuratie opleverde)
En anders kan je eerst eens proberen zo veel mogelijk -dev.rpms  van de
dependencies binnen te halen, en daarna je rpm zelf te hercompileren,
configure laten constateren dat sommige libraries er niet zijn en hopen dat
de resulterende rpm nog voldoende functionaliteit over heeft.
Zeker met automagisch bijgevoegde dependencies zou je nog wel eens wat leeway
kunnen hebben.
(hmmm te moeilijke woorden, te lange zinnen -> tijd voor thee... :-)

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra