[linux] Re: Hoi, belastingdienst is zover

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Zo Feb 19 11:48:44 CET 2006

Martijn van Oosterhout wrote:

>Ouch! Dat zou het moeilijk maken om stembiljetten uit te sturen. Geen
>wonder dat zo weinig mensen stemmen in nederland.

Dat effect speelt daar minder. Ik heb wat kenissen die in huurhuizen, en
daar komt geregeld post van oude bewoners aan. Vooral van incassobureaus en
deurwaarders. Waarom die het GBA adres niet gewijzigd hebben is dus wel
duidelijk. :-) Je helemaal uitschrijven in het GBA is trouwens een
uitstekende manier om van schuldeisers af te komen. Je moet alleen niet
werkloos worden want een bijstandsuitkering is dan lastig te krijgen.

En als het om buitenlanders gaat mogen ze toch niet stemmen voor de 2e kamer
en weten ze niet/interesseert het ze niet of ze mogen stemmen voor de
gemeenteraad.

De onbetrouwbaarheid van de GBA bleek trouwens ook na de Bijlmerramp weer
eens duidelijk. Kleine flatjes waar 30 man ingeschreven stonden en zo.

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html