[linux] Zeer vreemd PATH probleem

Cecil Westerhof cecilwesterhof op xs4all.nl
Do Feb 23 12:53:26 CET 2006

Ik zit op het ogenblik bij een klant en heb daar een bizar probleem.
Normaal gesproken wordt PATH standaard -op het systeem waar ik op
werk, CentOS 3.6- gezet op (uitgezonderd root natuurlijk):
    /usr/kerberos/bin
    /usr/local/bin
    /bin
    /usr/bin
    /usr/X11R6/bin
    ${HOME}/bin
Er is echter een gebruiker waarbij dit wordt gezet op:
    /usr/kerberos/bin
    /bin
    /usr/bin
    /usr/X11R6/bin
    /usr/local/bin
    ${HOME}/bin

Dit heeft minder prettige consequenties. (Deze gebruiker ziet de oude
versie van gcc i.p.v. de nieuwe.)
Om het nog vreemder te maken, als ik niet grafisch inlog, staat PATH
wel op de eerste manier.

Iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

Ik zit bij een klant. Deze heeft alles dichtzitten behalve HTTP. Dus
ook IMAP. Hierdoor kan ik mijn e-mail niet lezen. (Dit verstuur ik via
webmail.) Dus als het/de antwoord(en) ook een CC'tje kan krijgen naar
cecil.westerhof op logicacmg.com, dan heb ik het wat eerder. ;-}

En ik moet maar eens een webmail installeren. :-D