[linux] Re: booten 64-bits systeem => Nvidia "known problem"?

Zo Jan 1 08:28:15 CET 2006

On Thu, 29 Dec 2005, Hans Paijmans wrote:

> Ik heb me nu een amd64 gekocht. ls ik de SuSE 9.3 DVD erin stop laadt
> hij het bootmenu en de ram-kernel, maar daarna zegt hij dat hij geen
> installatie CD of DVD kan vinden. Als ik de gewone CD pak,
> complimenteert hij me met m'n computer, maar waarschuwt dat ik
> een 32-bits OS p een 64 bits computer ga zetten. Zou het een
> probleem met de DVD-lkezer zijn? Het is een BenQ 1640, en op
> Google ze ik zogauw geen problemen.

Dit is een herhaling van wat ik gisteren al geschreven heb. Dit stond
toen zo ver onderaan dat het misschien niet opgevallen is. Daarom nog
maar een keer. Op de nvidia-site staat o.a.:

         2. The IDE class driver will not be able to use DMA, which
results in lower IDE performance. This can be worked around by patching
the driver with the appropriate device IDs.
(Om de precieze locatie van "kown problems" te vinden, kijk in vorige
mailtje)

Of is dit irrelevant?
In ieder geval veel succes ermee in dit nieuwe jaar!

Julien

PS mijn installatie heeft alleen de nvidea-spullen van suse, en niet het
NFORCE-Linux-pkg.Daarom stribbelt mijn systeem misschien minder tegen ;)
--
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl