[linux] Re: booten 64-bits systeem => Nvidia "known problem"?

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Ma Jan 2 11:32:09 CET 2006

Julien Michielsen wrote:

> Dit is een herhaling van wat ik gisteren al geschreven heb. Dit stond
> toen zo ver onderaan dat het misschien niet opgevallen is.

Ik denk dat er een probleem is met de volgorde van de emails. Dit
was de eerste aankondiging man mijn experimenten, en sindsdien zijn
er heel wat emails heen-en-weer gegaan...

.
>          2. The IDE class driver will not be able to use DMA, which
> results in lower IDE performance. This can be worked around by patching
> the driver with the appropriate device IDs.

Ja, dat had ik gelezen, maar ik snap het nog niet helemaal... Linux
ziet echt helemaal geen spoor van de DVD, althans niet in dmesg
of /var/log/messages. Ik kan dus ook niet aan de device IDs komen.

Voorlopig zit ik te denken aan Hugo's waarschuwing dat het niet
normaal is dat de DVD op z'n eenthe op IDE0 slave zit te spelen,
en ik probeer daar duidelijkheid over te krijgen.

De kast ligt sowieso open omdat ik (nog zonder succes) de RS-232
(COMA) aan de praat probeer te krijgen als /dev/ttyS0.