[linux] Re: booten 64-bits systeem => Nvidia "known problem"?

Zo Jan 1 15:51:59 CET 2006

On Mon, 2 Jan 2006, Hans Paijmans wrote:

> Ik denk dat er een probleem is met de volgorde van de emails. Dit
> was de eerste aankondiging man mijn experimenten, en sindsdien zijn
> er heel wat emails heen-en-weer gegaan...
>
> .
>
> Ja, dat had ik gelezen, maar ik snap het nog niet helemaal... Linux
> ziet echt helemaal geen spoor van de DVD, althans niet in dmesg
> of /var/log/messages. Ik kan dus ook niet aan de device IDs komen.

Dat "nog niet helemaal snappen" snap ik wel ;-)
Weet niet of je hiervoor al in je source hebt gegraven. Overeenkomstig
de "known problems" zou je dan kunnen kijken in /usr/src/..
./linux-2.6.13-15.7/drivers/ide/pci/amd74xx.c, en daar staan de device
IDs verder uitgewerkt. Onder de known problems staat ook
" If any of the following device IDs are missing from that table:
  then the amd74xx.c driver does not support the nForce3/4 IDE and SATA
  controllers. To add support, make the following changes:"

En hier meen ik wat te herkennen uit hetgeen hiervoor is geschreven.

 In het betreffende bestand (../amd74xx.c) staat niet het volledige
aantal #define's dat in de "known problems" staat vermeld. Wanneer je
die #define's toevoegt, en de boel compileert zou het best kunnen zijn
dat je wel kunt booten van de suse-cd. Mogelijk heb je een nvidia-
probleem (en wel een van de "known problems").

--
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl