[linux] Re: booten 64-bits systeem => Nvidia "known problem"?

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Wo Jan 4 12:32:52 CET 2006

Julien Michielsen wrote:

> De interesse voor het vorige probleem is hierdoor niet aangewakkerd?
> -Ik- vind het interessant dat het opstarten van de SuSE 9.3 bij Hans
> niet wilde, terwijl dat bij mij probleemloos ging, en terwijl het Nu bij
> Hans ook weer probleemloos ;-) schijnt ;-) te gaan.

De SuSE 9.3 installatie liep goed tot Linux het overnam. De BenQ
DVD-drive werd klaarblijkelijk niet gezien/ondersteund. Bij SuSE 10
was dat opgelost, evenals het netwerk. Op dit ogenblik
werken de dvddrive (branden nog niet geprobeerd), het netwerk
en de grafische kaart.

Geluid nog niet (maar dat ben ik gewoon bij Linux/SuSE). Er is ook
nog een rs-232 probleem. Het /lijkt/ of dat iets met het geluid
te maken heeft, want als ik met kpilot probeer de Palm op
die rs-232 te ontdekken, komen er errors van ALSA, terwijl de
nvidia driver een OSS driver is. Maar zo blijf ik mooi van
de straat :-) en alle (voor mij) essentieele dingen werken.

--
Dr. J.J. Paijmans
thuis: Elzenstraat 1, Waalre, 040-2230680    http://paijmans.net