[linux] CUPS configureren voor netwerkprinter

Huub Reuver h_reuver op mantell.xs4all.nl
Za Jan 7 15:56:05 CET 2006

Hallo,
Ik ben vandaag alweer een tijdje aan het spelen met het installeren van
een printer onder linux (Debian + CUPS).

Na tig documenten te hebben doorgelezen en de loglevel op debug te hebben
gezet loop ik tegen het volgende:

Nmap uitvoer van de printer:
PORT     STATE SERVICE
21/tcp   open  ftp
23/tcp   open  telnet
515/tcp  open  printer
9100/tcp open  jetdirect

Beschikbare backends:
# ls  /usr/lib/cups/backend
cups-pdf
parallel
smb

Ik mis volgens de logfiles op z'n minst /usr/lib/cups/backend/socket.
Helaas levert zoeken op Google mij alleen enorm veel mensen op met een
missende backend. Ik heb nog geen bruikbare info gevonden.

Kan iemand mij zo vertellen welk Debian-package voorziet in een lpd en/of
jetdirect-backend?

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver