[linux] Re: CUPS configureren voor netwerkprinter

Huub Reuver h_reuver op mantell.xs4all.nl
Za Jan 7 16:12:07 CET 2006

On Sat, Jan 07, 2006 at 03:56:05PM +0100, Huub Reuver wrote:
> Hallo,
> Ik ben vandaag alweer een tijdje aan het spelen met het installeren van
> een printer onder linux (Debian + CUPS).
>
> Na tig documenten te hebben doorgelezen en de loglevel op debug te hebben
> gezet loop ik tegen het volgende:
>
> Beschikbare backends:
> # ls  /usr/lib/cups/backend
> cups-pdf
> parallel
> smb
>
> Ik mis volgens de logfiles op z'n minst /usr/lib/cups/backend/socket.
> Helaas levert zoeken op Google mij alleen enorm veel mensen op met een
> [...]

Inmiddels heb ik ze al gevonden. Dlocate gaf aan dat 3 packages backends
bevatten, waarvan de meeste te vinden zijn in:
/usr/lib/cups/backends-available

Zal wel met security door minimale installatie te maken hebben.

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver