[linux] Re: FDs ophogen

Gerard g.boor op inter.nl.net
Ma Jan 9 15:12:36 CET 2006

> Waarom niet?

Omdat we juist voor Debian hebben gekozen om compilaties te voorkomen.
Eigenlijk willen we helemaal geen dev omgeving op die server hebben.

> Op Linux 2.4 kun je het maximum aantal file descriptors van het systeem
> verhogen met iets als
> 	echo 666666 >/proc/sys/fs/file-max
> of
> 	sysctl -w fs.file-max fs.filemax=666666
> Op een 2.6 kernel kan die parameter ergens anders huizen.

Op 2.6 zit deze dus op dezelfde plaats. Blijft dit echter intact na een
reboot? Ik denk van niet...
En wat voor nummer is dit? Want ulimit -n geeft 1024, terwijl er in die
file iets anders staat;

com-db:~# cat /proc/sys/fs/file-max
406528

> Daniel von Asmuth