[linux] Re: FDs ophogen

Gerard g.boor op inter.nl.net
Ma Jan 9 16:03:07 CET 2006

> En dat is een probleem omdat je dat niet in de boot-procedure kan hangen?

Dat kan uiteraard.

> Het lijkt mij dat het twee verschillende getallen zijn, een voor de
> hoeveelheid FD's per proces, de ander voor de hoeveelheid FD's
> die de kernel
> open kan houden.

Ok, dus met het ophogen van dat nummer schiet ik weinig op. En het
ophogen van de FDs per proces moet met een kernel recompile? Of niet?

> Maar volgens mij zal je eerst vast moeten stellen dat je probleem
> door een
> ontoereikende hoeveelheid FD's wordt veroorzaakt. controlleer dat
> eerst met
> lsof of fuser. Daarna hoef je pas na te gaan denken over de
> implementatie van
> een oplossing.

Dat hebben andere mensen kennelijk al uitgezocht. Ik ben vandaag
weer voor het eerst aan het werk na 2 weken vakantie en krijg te
horen dat de FDs opgehoogd moeten worden. De overige sysadmins
kennende is daar echt wel onderzoek naar gedaan.

> Jelle Boomstra

- Gerard