[linux] Re: smartd offline uncorrectable sectors

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Wo Jan 11 13:25:55 CET 2006

On Wednesday 11 January 2006 13:00, Rob Sterenborg wrote:
> Als het goed is wordt de data op de sectors die "problematisch" zijn
> verplaatst naar andere sectors en worden de "oude" sectors gemarkeerd
> zodat ze niet meer worden gebruikt. Dat zullen de "offline" sectors
> zijn verwacht ik.

Dat lijkt mij ook. Maar praktisch gezien, moet ik mij er zorgen over maken, of
alleen in de gaten houden dat die 4 sectors niet meer worden?
Bij mijn weten kan het zeker voorkomen dat een schijf bij de productie al
slechte sectors heeft en zorgt de schijf er zelf voor dat deze verwisseld
worden met reserve sectors. Als het goed is gaat smartd mij emailen als het
erg wordt (al weet ik niet hoe ik dat moet testen) en dat heb ik tot nu toe
niet gezien.

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra