[linux] Re: Firefox & IPv6

Erwin Beukhof erwin.beukhof op beukhof.net
Vr Jan 13 13:42:56 CET 2006

Hallo Hugo,

Citeren Hugo van der Kooij <hvdkooij op vanderkooij.org>:

> Hoi,
>
> Het bevreemd me wat dat firefox een voorkeur voor IPv4 heeft in plaats van
> IPv6.  Althans dat is wat ik met Linux merk. Want een XP laptop in
> hetzelfde netwerk die ook firefox v1.5 draait heeft wel een voorkeur voor
> IPv6 voor dezelfde locale hosts.

De voorkeur _lijkt_ mij niet uit te gaan van firefox maar eerder van het type
adres dat (het eerst?) van de dns retour komt. Het is mij op SuSE 9.1 met
Firefox 1.0.7 in ieder geval (nog) niet opgevallen.
Als je een van de volgende pagina´s bezoekt dan kun je zien van welke IP-versie
gebruik wordt gemaakt:

http://www.kame.net/
http://www.ipv6.surfnet.nl/

Als de schildpad op de eerste pagina vliegt, heb je hem via IPv6 aan de lijn...