[linux] Re: fetchmail: Server CommonName mismatch:

Vr Jan 13 23:16:44 CET 2006

On Fri, 13 Jan 2006, Jelle Boomstra wrote:

> ja dat weet ik zeker. ESR is zo'n welbespraakte (=langdradige) man dat hij een
> manpage van wel tig pagina's heeft geschreven. Daarin staat ook:

Ehh. ESR heeft het in ieder geval niet beschreven volgens
http://www.catb.org/~esr/fetchmail/fetchmail-man.html

> [...]
>
>        user[name]         -u    Set  remote  user name (local user
>                                 name if name followed by `here')
>        is                       Connect  local  and  remote   user
>                                 names
>        to                       Connect   local  and  remote  user
>                                 names
>        pass[word]               Specify remote account password
>        ssl                      Connect to server over the  speci-
>                                 fied   base   protocol  using  SSL
>                                 encryption
>        no ssl                   Disable SSL encryption

Zo heb je blijkbaar fetchmail en fetchmail. Het staat er hier toch echt
niet in. En als jouw manpage per ongeluk afwijkt van de binary dan is het
euvel ook gelijk verklaard.

Het zou niet de eerste binary zijn waar door een distributie iets extra's
ingezet wordt. Maar de Fedora Core manual page lijkt toch wel erg sterk op
de manual page die ESR online heeft gezet.

Ik zou het in ieder geval toch eens expliciet testen zonder 'no ssl'.
Hugo.