[linux] Re: Zoekend naar geluid firefox-Segmentation fault geoogst

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Za Jan 14 16:36:34 CET 2006

Huub Reuver schreef:

>On Sat, Jan 14, 2006 at 01:46:59PM +0100, Julien Michielsen wrote:

<voorgeschiedenis>

>Als Firefox een plugin opstart die een segfault oplevert zou firefox
>daardoor zelf kunnen crashen?
>Je gebruikt een AMD64 met een 64-bits SuSE?
>Was de plugin hier ook voor geschikt?
>
><aanbeveling om heel mozilla eruit te gooien>

Ik zou het iets minder hardhandig aanpakken. Als ik het verhaal goed
lees heb je een plugin geinstalleerd, en daar wil mozilla/ firefox wel
vaker over struikelen. Gewoon die plugi verwijderen uit de plekken waar
die plugins (of de symbolische links) neergezet worden.
- plugins directory waar mozilla geinstalleerd is (iets als bij suse
/opt/mozilla-firefox/plugins)
- plugins directory van je eigen gebruiker (in ~/mozilla/plugins
~/mozila/firefox) ~/netscape/plugins)

En kijken welke het probbleemgeval is.

Enige reden om firefox opnieuw te installeren:  Er zijn veel plugins die
met geluid/ codecs te maken en die alleen 32 bits zijn (zoals w32
codecs). Werken alleen met de 32 bits versie van firefox.

Peter