[linux] Re: Zoekend naar geluid firefox-Segmentation fault geoogst

Huub Reuver h_reuver op mantell.xs4all.nl
Za Jan 14 15:39:44 CET 2006

On Sat, Jan 14, 2006 at 01:46:59PM +0100, Julien Michielsen wrote:
> _Moest_ toch een keer geluid krijgen uit mijn Asus, en heb maar een keer
> gedaan wat ik van Roeland moest doen: OSS ge?nstalleerd. Lukte eerst ook
> daar niet mee, en ben toen maar gaan zoeken hoe het nou zat met de aan-
> sluiting. Toen was het in orde, maar ik kon de koppeling met firefox
> voor een plugin niet vinden. En ook de konsekwentie van $50 naar OSS
> spreekt me niet geweldig aan. Daarom machine opnieuw opgestart om te
> proberen de zaak met alsa te laten werken. (Op zijn minst zitten de plug
> nou goed, en dat helpt ook :) Toen ik daarna firefox opstartte om e.e.a.
> [...]

Als Firefox een plugin opstart die een segfault oplevert zou firefox
daardoor zelf kunnen crashen?
Je gebruikt een AMD64 met een 64-bits SuSE?
Was de plugin hier ook voor geschikt?

Wat ik zelf zou doen:
- mozilla deinstalleren, dan is firefox meteen ook verwijdert.
- firefox installeren vanuit de standaard SuSE-resources.
- alle OSS-ackages die je kunt verwijderen, deinstalleren.
- via yast proberen Alsa in te stellen.

De korte klap als je alles alleen voor 1 gebruiker had ingesteld:
- "rm -rf ~/.mozilla"
De algemene instellingen kun je natuurlijk niet zondermeer uit /etc
verwijderen. Daarom bovenstaande herinstall van de firefox packages.

Succes.

Met vriendelijke groet,
Huub