[linux] Geluid uit de nvidea

Za Jan 14 23:16:20 CET 2006

De compilatie van de nvidea-driver is alsnog probleemloos verlopen. Er
was een latere geluidsdriver waarin de eerdere make- problemen zijn
opgelost. De uitvoering van het installatiecommando eindigde met "driver
installed" (of zoiets), en de naam ervan bleek nvsound.ko te zijn. Na de
insmod ervan kreeg ik met een
cat naam.wav > /dev/dsp0
op zijn minst enig geluid uit de luidsprekers. Maar ik heb nog nauwelijks
gewerkt met geluid op mijn computer, dus hier moet nog wat bijgevijld
worden.

Mijn wantrouwen naar nvidia toe lijkt niet gerechtvaardigd te zijn. De
sources van de driver zijn bereikbaar, en er is duidelijk energie
gestopt in de linux drivers.

--
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl