[linux] mozilla, nfs en dynamic link

paai j.j.paijmans op uvt.nl
Zo Jan 15 14:37:18 CET 2006

Sinds jaar en dag heb ik de .mozilla directory op een centrale
computer, en exporteer hem via nfs. Op de client heb ik dan
een dynamische link naar die directory, en dat heeft altijd
gewerkt.

Mijn 64-bits installatie verdomt het in alle toonaarden. De nfs-
directory is gemount, en volkomen zichtbaar voor de user, de permissies
en uids kloppen. Mozilla wil echter niet starten.

Als de .mozilla directory zelf een dynamische link is naar .mozilla
op de nfs-server, gebeurt er helemaal niks (geen foutmelding: mozilla
blijft gewoon hangen). Als .mozilla een normale directory is, en daarin
een link van de dir default naar de directory .mozilla/default,
dan beweert Mozilla dat hij de directory niet kan vinden, hoewel
hij wel in het mozilla-venster verschijnt.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University, Faculty of Arts,        Dept. of Linguistics & AI