[linux] Re: Spam stoppen bij de poort

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Zo Jan 15 22:32:39 CET 2006

Hugo van der Kooij wrote:

>Je probleem heet UUCP. Dat dwingt je opm eerst alles op te halen omdat er
>geen scan voor is.

Onzin. Xs4all heeft sinds enige tijd een virusscan op uucp queues, en dat
helpt heel goed (na de nodige klachten toen virussen sneller binnenkwamen
dan mensen ze konden downloaden). Als een virusscan kan moet een spamscan
ook kunnen, al is Xs4all minder dan ik geneigd als span getagde mail
ongezien weg te donderen. Ik maal minder om false positives, wie me vrij
zeker wil bereiken stuurt maar een sms (en wie m'n mobiele nummer niet heeft
heeft wat dat betreft dus pech, die zorg er maar voor dat hij niet met een
lege subjectline, subjectline in UTF8 of met html bodies mailt).

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html