[linux] Re: eh... AMD duron 1200

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Za Jan 28 13:14:16 CET 2006

Gijs Hillenius wrote:

>     >> Error inserting powernow_k7
>     >> (/lib/modules/2.6.15-1-k7/kernel/arch/i386/kernel/cpu/cpufreq/powernow-k7.ko):
>     >> No such device
>

>       > Issie wel 'Mobile'?
>
> Eh.. nee, niet bepaald. Maar eh... is dat perse nodig? Ding zit in een
> desktop doos...

Ik ken powernow niet helemaal maar technieken om het energieverbruik
omlaag te brengen zijn het omlaagschroeven van de klok/multiplier en het
verlagen van de voedinsspanning van de CPU. Ik zou me voor kunnen
stellen dat powernow die (ook) gebruikt.
Ik heb hier nog wel een Athlon4 1200 Mobile liggen waarmee je het kunt
proberen?