[linux] Re: automatisch wlan herkennen

Huub Reuver h_reuver op mantell.xs4all.nl
Zo Jan 29 22:07:07 CET 2006

On Sun, Jan 29, 2006 at 09:49:33PM +0100, Roeland Th. Jansen wrote:

> het probleem is meer dat yast niet bij alle cards de setup 100% goed
> doet. Het is een "bekend" probleem en je kunt het oplossen door zelf
> even een scriptje te bakken die alles voor je regelt.
>
> kinternet zelf heb je dan niet (meer) nodig.

Of je kiest een werkende kaart en configureert die en past later de driver
aan. Een werkende kaart zou de ipw2100 of de prism2 moeten zijn (beide
11Mbit).

De syntax van de commando's is veelal gelijkgetrokken:
iederen gebruikt iwconfig.

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver