[linux] Re: automatisch wlan herkennen

Ma Jan 30 00:46:21 CET 2006

On Sun, Jan 29, 2006 at 10:07:07PM +0100, Huub Reuver wrote:
> Of je kiest een werkende kaart en configureert die en past later de driver
> aan. Een werkende kaart zou de ipw2100 of de prism2 moeten zijn (beide
> 11Mbit).

het punt van Hans is niet dat de kaart niet werkt, het punt is dat de
config niet wil werken als je het door YaST laat doen. En dat is, zoals
ik al schreef een probleem wat al even gedocumentered is.

Zowel met een 2200pro van Intel als  prims54 cards heb ik dit gezien.
een ander type card waar ik zo 1-2-3 niet op kan komen (wel een zyxel,
oud model) werkte het wel gewoon via YaST.

hier staan wat stukjes:

http://www.suseforums.net/lofiversion/index.php/t17587.html

op de opensuse site kan je ook nog wel ergens het WEP probleem terug
vinden en dan met name waarom het niet werkt. ik herinner me vaag dat er
een optie in de config file verkeerd stond. WPA erbij ofzoiets, terwijl
dat niet moest.

--
http://www.linux-it.nl