[linux] Re: provider Amersfoort Centrum?

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Ma Jan 30 17:14:50 CET 2006

On Mon 30 Jan 2006, Jelle Boomstra wrote:

> Of het in Amersfoort  ook beschikbaar is weet ik niet, maar ik ben redelijk
> tevreden met mijn demon account, en het is bij mijn weten een stuk goedkoper
> dan XS4ALL.
> Just my EUR 0.02 Met nog zo'n 997 daarvan en je kan een maad van mijn abo
> betalen.

xs4all is tegenwoordig simpelweg veel te duur, zeker gezien de
administratie waardeloos is en de helpdesk ook zeer slecht te bereiken
is.

Zo had ik laatst ineens geen verbinding meer op mijn (ex-cistron) BBned
lijn. De line sync was prima, de modem rapporteerde nog steeds dezelfde
SNR getallen enz. als altijd, er kwam alleen geen byte verkeer meer
door. Na 40 minuten in de wacht voor de helpdesk, werd wel geconstateerd
dat m'n verbinding prima was, maar het toch aan m'n modem zou liggen.

Ik moest dus zelf een ander modem regelen (kon gelukkig eentje lenen),
en daarmee precies hetzelfde. Ook mijn modem elders geprobeerd, deed het
dus prima. Weer 30 minuten in de wacht voor de helpdesk, na eindelijk
2e-lijns support bereikt te hebben zou er een ticket bij bbned geopend
worden.

Na weer een paar dagen bleek mijn IP nummer uit te komen bij een
wildvreemde aansluiting, met een Microsoft SMTP server die dus braaf
mijn email ging bouncen. Ik merkte dat 's avonds (geen helpdesk na
17:45, want om 18 uur gaan ze naar huis), postte een bericht in
cistron.broadband, en gelukkig was Mike zo attent om tenminste het IP
plat te gooien, zo dat geen mail gebounct werd (maar wel doorging naar
de secondary MX).

Hij heeft toen de volgende dag ook ervoor gezorgd dat BBned wakker werd,
en toen deed m'n lijntje het ineens weer. BBned had blijkbaar wat lijnen
verwisseld. Da's niet de schuld van xs4all, maar ik neem xs4all het wel
kwalijk dat het ruim 2 weken geduurd heeft voordat het weer in orde was.
Alleen dankzij een individu van de technische kant die in z'n vrije tijd
de newsgroupen doorneemt kreeg ik weer verbinding, en alhoewel het mooi
is dat dat gebeurt: het zou niet nodig moeten zijn.

Ik ga dus naar Leaseweb.com. Die komen een stuk professioneler over, en
sales reageert vrijwel direct en correct op moeilijke vragen (bij xs4all
kreeg ik na 3 dagen een antwoord waar ik niks aan had). En ze zijn een
stuk goedkoper :) Ze zijn nogal groot in hosting, dus hun netwerk zou
ook wel in orde moeten zijn.

Paul Slootman