[linux] Re: provider Amersfoort Centrum?

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Ma Jan 30 19:40:22 CET 2006

On Monday 30 January 2006 19:24, Roeland Th. Jansen wrote:
> per slot van rekening zit je dan weer cq nog steeds bij BBNed, die de
> puinhoop veroorzaakt heeft.

Weet je heel zeker dat dat bbnet's schuld was? De toekenning van een IP bij
bbnet gaat op basis van het mac adres. Als je dat wijzigt kom je niet op een
pagina van bbnet, maar van jouw provider. BBnet weet op dat moment dus al
wiens klant jij bent. Op basis daarvan vermoed ik dat het ip door een dhcp
server van je ISP wordt uitgegeven. Alleen als er een techneut kabels heeft
lopen verplaatsen kan ik mij voorstellen dat BBnet zelf de fout heeft
gemaakt.

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra