[linux] Re: provider Amersfoort Centrum?

Ma Jan 30 19:47:55 CET 2006

On Mon, Jan 30, 2006 at 07:40:22PM +0100, Jelle Boomstra wrote:
> Weet je heel zeker dat dat bbnet's schuld was? De toekenning van een IP bij
> bbnet gaat op basis van het mac adres. Als je dat wijzigt kom je niet op een
> pagina van bbnet, maar van jouw provider. BBnet weet op dat moment dus al
> wiens klant jij bent. Op basis daarvan vermoed ik dat het ip door een dhcp
> server van je ISP wordt uitgegeven. Alleen als er een techneut kabels heeft
> lopen verplaatsen kan ik mij voorstellen dat BBnet zelf de fout heeft
> gemaakt.

ik heb het probleem zijdelings gevolgd in de newsgroup en weet dat Mike
bezig is geweest ermee om Paul's probleem te fixen en 't was een goof-up
van BBNed. De routing lag in zijn geval op straat. Of dat een fout in
een router, een kabel of whateer is doet, denk ik, niet zo ter zake.

Ik dnek dan: blij dat xs4all ongevraagd de moete doet om het probleem te
fixen via interne kanalen, ook al is het de schuld van xs4all niet.

--
http://www.linux-it.nl