[linux] Re: provider Amersfoort Centrum?

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Di Jan 31 11:00:50 CET 2006

Op di, 31-01-2006 te 09:38 +0100, schreef Hans Paijmans:

> Um... te streng is ook niet goed. Zo slaagt mijn vrouw er met geen
> geld of goede woorden in om mail van haar school in mechelen te
> ontvangen, omdat een van de clients daar op zo'n sorbs lijst staat.
> De andere studenten zitten niet bij zo'n strenge provider en hebben
> nergens last van.

Om die reden laat ik ook mijn provider niet controleren op spam maar doe
ik dat zelf, met hetzelfde programma. Omdat ik het zelf doe kan ik ook
mijn eigen white-list bijhouden (de emailadressen waarvan je wel email
wilt ontvangen maar waarvan het domein soms in zl'n spam lijst staat) en
kun je vervolgens strenger controleren wat er nog wel door mag. Ik
geloof trouwens dat xs4all ook de mogelijkheid heeft wel te controleren
op spam en die te "waarmerken", maar alles door te sturen. Je kunt dan
b.v. met een eenvoudige procmailrc zelf beslissen wat je met de als spam
gewaarmerkte mail wilt doen.

Aart