[linux] Re: linux op laptop

Gijs Hillenius gijs op hillenius.net
Do Jun 1 08:16:03 CEST 2006

      > Debian Linux werkt heel aardig op Apple iMac (PowerPC), maar
      > nog niet geprobeerd op een notebook.

Jottem ..  dan kan je wellicht dit doen:

http://www.maconlinux.org/sshots/pic12.jpg

Wie niet wil kijken: Gastheer-Os is Linux (ik meen Red Hat) draaiend
op een Power PC met daarin een xterm waarin draait Macosx 10.4, een
waarin draait Macosx 10.3 en nog een waarin draait Mac 9. Voor wie wil
verdwalen, denk ik.

      > Dit bericht wordt geserveerd door een laptop van Hollandse
      > fabrikant Topline (200 MHz Intel-compatible). (wordt niet meer
      > verkocht).

En deze vanaf een Thinkpad R51. De speedstep-module kan daar wat mee
en die gebruik ik dan ook om de 1500 mhz processor min of meer
permananent af te remmen tot het minimum van 600 mhz. Ik ben het wel
met Jelle, eens, bedoel ik.

Overigens nog geen spoor van Chinese spionnen, maar die zitten
natuurlijk verstopt onder de tpm-chip.

--

Sig missing