[linux] Re: linux op laptop

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Ma Jun 5 14:02:59 CEST 2006

Hugo van der Kooij wrote:

>Tja. Heb je wel eens gekeken hoe vaak nog een pointer met een integer
>wordt verwisseld?

Is sizeof(int) onder gcc dan niet 64 op een 64 bits systeem, net als
sizeof(void*)? Anders zit je nog te klooien met allerlei beperkingen
zoals 32 bit overflows en heb je niet zoveel aan een 64 bit systeem.
Kun je een :%s/int/long/g draaien op je sources en dan alle unsigned
zonder int erachter opzoeken.

Zowiezo zijn de grootte van int en void* compiler defined, niet CPU
defined, al zijn er natuurlijk waarden die op bepaalde architecturen
efficienter werken.

(Heel leuk als je binaries geproduceerd door verschillende compilers die
dit verschillend hebben ingesteld wilt laten samenwerken).

>Was een paar jaar geleden meer regel dan uitzondering.

Hmmm. Ik wil onder win32 progs nogal eens een pointer in een int veld
opslaan (voor de Borland kenners: in het Tag veld van VCL componenten).
Mag dat straks niet meer?

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html