[linux] Re: linux op laptop

Ma Jun 5 15:45:45 CEST 2006

On Mon, Jun 05, 2006 at 01:55:04PM +0200, Johan Wevers wrote:
> Ja, op mijn Acer kost me dat 64MB. Waar je zoveel videogeheugen voor nodig
> hebt als je geen 3D actiespellen speelt ontgaat me maar goed.

Voor xgl heb je 3D nodig.

> Linux draaide uitstekend op de resterende 192MB, maar voor enkele
> geheugenvreters onder windows waar ik geen Linux vervangers voor ken (Starry
> Night, een astronomieprogramma, vreet al gauw 100MB, en Cucisoft avi2mpg)
> heb ik er uiteindelijk maar 512MB bijgeprikt. Zelfs onder windows heb ik dat
> nog nooit volgekregen (met Starry Night, 3 instanties van avi2mpg en Borland
> CBuilder tegelijk open). Onder Linux heeft het als gevolg dat de
> swappartitie tegenwoordig niks meer te doen heeft.

Punt is dat als je een beetje fatsoenlijk linux wil laten zien, je met
jouw laptop setup niet echt wegkomt.

Ik weet ook wel dat xgl nice to have en fun is maar de mensen willen dat
soort fratsen. Moet je niet met een bekrompen systeem aan komen waaien.

--
http://www.linux-it.nl