[linux] Re: linux op laptop

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Ma Jun 5 13:55:04 CEST 2006

Roeland Th. Jansen wrote:

>de andere kant is dat je main memory zit te verknallen voor video.....

Ja, op mijn Acer kost me dat 64MB. Waar je zoveel videogeheugen voor nodig
hebt als je geen 3D actiespellen speelt ontgaat me maar goed.

Linux draaide uitstekend op de resterende 192MB, maar voor enkele
geheugenvreters onder windows waar ik geen Linux vervangers voor ken (Starry
Night, een astronomieprogramma, vreet al gauw 100MB, en Cucisoft avi2mpg)
heb ik er uiteindelijk maar 512MB bijgeprikt. Zelfs onder windows heb ik dat
nog nooit volgekregen (met Starry Night, 3 instanties van avi2mpg en Borland
CBuilder tegelijk open). Onder Linux heeft het als gevolg dat de
swappartitie tegenwoordig niks meer te doen heeft.

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html