[linux] Re: Swap space en grote copieer actie

Do Jun 8 14:10:28 CEST 2006

On Thu, June 8, 2006 11:13 am, Cecil Westerhof said:
> Voor mijn werk moet ik regelmatig een virtuele machine van 10,5 GB
> overzetten. Dit doe ik d.m.v. een USB HD. Zodra ik deze overzet van USB
> naar vast (als ik van mijn werk kom) of omgekeerd (als ik weer naar mijn
> werk ga), loopt mijn swap compleet vol en blijft compleet vol staan. Is
> dit iets om me zorgen over te maken?

Dat ligt eraan....

Als je swap en main memory vol zijn, dan zal de kernel proberen om de
buffers en cache memory leeg te maken en pas als dat gebeurd is en er
is geen vrij geheugen meer, dan gaat de kernel processen killen.....

Als je veel data kopieert, dan zal het deel van main memory dat voor
de disk cache is gereserveerd gaan uitdijen, zodat je al snel in de
swap loopt, maar dat de swap partitie helemaal vol loopt zie ik zelden.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth