[linux] Re: Sony memory stick mounten

Huub Reuver h_reuver op mantell.xs4all.nl
Ma Jun 12 21:22:37 CEST 2006

On Mon, Jun 12, 2006 at 01:30:44PM +0200, Bram Mertens wrote:

> Hey
>
> M'n oude fototoestel heeft de geest gegeven en ter vervanging heb ik een
> Sony DSC-H5 digitaal fototoestel gekocht.

..
> Bij verschillende andere digitale toestellen kon ik de geheugenkaartjes
> mounten door het toestel net als een usb-stick in te pluggen.
>
> Nu krijg ik echter enkel het volgende in /var/log/messages:
> Jun 12 13:28:16 pcbame kernel: usb 2-1: new full speed USB device using
> uhci_hcd and address 8
>
> Ik kan op het toestel 4 modii selecteren (auto, ptp, pictbridge en mass
> storage) maar geen van alle schijnt te werken.
>
> In een howto voor externe kaartlezers vond ik dat de module usb_storage
> nodig is maar ook na modprobe usb_storage weigert het toestel dienst.

Volgens mij moet je eens zoeken naar gphoto2 en gtkam.
Gphoto2 is de CLI-tool voor het ophalen van foto's. Gtkam is een GUI
raamprogramma.

Met ptp kun je data uit de meeste camera's trekken.

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver