[linux] Re: USB harddisk automatisch laten uitschakelen . . .

Ulrich Grün ulrich.gruen op gmail.com
Zo Jun 18 22:41:17 CEST 2006

> Bij de USB-cases die ik heb gezien werkt hdparm niet.
> Zoals Hugo al aangeeft heb je geen contact met de schijf, maar met een
> controller achter een USB-kabel.
>
> Met vriendelijke groet,
> Huub Reuver

Dan zou wellicht de controller geherprogrammeerd kunnen worden. Ik wil
dat kastje niet zomaar openen, maar misschien zitten daar jumpers
o.i.d. Ik wacht nog maar af wat de reaktie van de technische dienst
van LaCie antwoordt (hopenlijk wordt dat niet weer zo'n standaard
antwoord: "Voor vragen over het gebruik van de harddisk verwijzen wij
U naar de handleiding").

Groet,
Ulrich