[linux] Re: USB harddisk automatisch laten uitschakelen . . .

Di Jun 20 20:21:47 CEST 2006

On Tue, Jun 20, 2006 at 07:17:39PM +0200, Johan Wevers wrote:
> Elke verandering is een moment waarop de kans dat hij defect kan raken
> toeneemt. Opspinnen is VZIW minder goed dan continue op hetzelfde toerental
> draaien.

een opspinnende disk trekt meer stroom dan een constant draaiende.
steeds on/off van die dingen, tenzij je specifiek daarvoor gemaakte
drives hebt, is geen goed plan idd.

> Een wat?

http://www1.linksys.com/products/product.asp?prid=640

de wereld draait door zullen we maar zeggen.

> Ik weet niet hoe jij naar muziek luistert. Als dat maar een kort deel van de
> dag is: kun je het hele systeem niet uitzetten als je niet luistert?

ik vraag me af of dat het idee achter een NAS(je) is..

--
http://www.linux-it.nl