[linux] Re: USB harddisk automatisch laten uitschakelen . . .

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Di Jun 20 19:17:39 CEST 2006

Ulrich Gr??? wrote:

>Is dat zo? Ik had juist begrepen dat een HD sneller slijt wanneer die altijd
>draait. Althans, dat las ik her en der.

Elke verandering is een moment waarop de kans dat hij defect kan raken
toeneemt. Opspinnen is VZIW minder goed dan continue op hetzelfde toerental
draaien.

>In mijn geval gaat het hoofdzakelijk om het afspelen van muziek. De bedoeling
>is, dat de HD aan een nslu2

Een wat?

>gaat hangen, met een USB-geluidskaart die naar de versterkers gaat. De HD
>draait dan zolang ik muziek luister, en gaat op 'spin off' zodra ik ophoud
>met luisteren (dwz. het afspelen stop).

Ik weet niet hoe jij naar muziek luistert. Als dat maar een kort deel van de
dag is: kun je het hele systeem niet uitzetten als je niet luistert?

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html