[linux] Re: CSS vragen

Rob Sterenborg rob op sterenborg.info
Wo Jun 21 08:49:11 CEST 2006

> Hier heb ik reeds iets op gevonden. Nu de andere twee nog. ;-}

Ik weet niet wat je gevonden hebt; ik zie de gebruiker nog steeds links
in de header.
Je zou ipv met heel veel divs ook met tables kunnen werken.

Je kan een div of table ook een positie opgeven, maar het wil per
browser nog wel eens (een paar pixels of zo?) verschillen waar het
element daadwerkelijk komt te staan.

http://www.w3.org/TR/CSS1
http://www.w3.org/TR/CSS21/

CSS ondersteunt dit (nog?) niet out-of-the-box.

http://web.tampabay.rr.com/bmerkey/examples/scalable-gradient.html

Er staat in de source:
div.grad {
filter:
progid:DXImageTransform.Microsoft.Gradient(gradientType=0,startColorStr=
white,endColorStr=Gainsboro);
width: 110px;
float: left;
text-align: center;

Bij mij werkt het in Windows/Firefox, dus IE is niet vereist, maar ik
dit zijn MS CSS extensions dus onder Linux/<AnyBrowser> zal het niet
werken.

=====

Je kan met een background-image werken maar dat is niet alles.
Zo'n background-image zou in jouw geval 1px breed zijn en net zo hoog
als je de gradient wil hebben. Om het bg-image net zo breed te krijgen
als je div moet je iets met de css properties doen.
Nadeel: als je de browser groter/kleiner maakt, dan scaled de bg-image
niet mee.

http://www.tizag.com/cssT/background.php

=====

Er is wel een demo waar zoiets met standaard css wordt bereikt, maar als
je in die source kijkt dan wordt je ook niet vrolijk (heeeeeel veeeeel
div-jes). Verder betwijfel ik de bruikbaarheid.

http://www.designdetector.com/2005/09/css-gradients-demo.php

=====

Hiermee vindt je misschien nog wel meer mogelijkheden:

http://www.google.com/search?q=css+color+gradient

CSS heeft zover mij bekend geen events.
Wat bedoel je hier en wat wil je bereiken?

Gr,
Rob