[linux] Re: CSS vragen

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Do Jun 22 11:11:06 CEST 2006

Op do, 22-06-2006 te 10:57 +0200, schreef Rob Sterenborg:

> Sjah.. Niet netjes..
> W3C zegt:
> =======
> The BR element forcibly breaks (ends) the current line of text.
> Authors are advised to use style sheets to control text flow around floating
> images and other objects.
> =======
>
> Ik neem aan dat die tag er niet voor niets is en er staat zover ik zie nergens
> dat het niet (meer) de bedoeling is om een nieuwe regel te forceren, wel om
> stylesheets te gebruiken voor text-flow bij objecten maar da's wat anders.
> [...]

Door een '<br />' te gebruiken leg ik me er op vast dat mijn menu
verticaal moet worden gedisplayed. In dit geval is dit geen enkel
probleem. Als er echter een keer sprake is van een kleiner menu dat
zowel horizontaal als vertikaal moet kunnen worden gedisplayed, dan kan
dit dus niet. Maar voor mij dus voorlopig geen probleem.

Ik kan me trouwens van vroeger herinneren dat er browsers waren waar als
er nog niets op een regel stond je '<br /><br />' moest geven voor een
lege regel. Maar waarschijnlijk is dat opgelost.

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>