[linux] Re: CSS vragen

Rob Sterenborg rob op sterenborg.info
Do Jun 22 10:57:34 CEST 2006

On Thu, June 22, 2006 10:29, Cecil Westerhof wrote:
> Ik had begrepen dat een <br /> eigenlijk niet netjes is. Ik denk dat
> mijn menu altijd vertikaal zal zijn, dus lijkt me eigenlijk geen probleem.

Sjah.. Niet netjes..
W3C zegt:
=======
The BR element forcibly breaks (ends) the current line of text.
Authors are advised to use style sheets to control text flow around floating
images and other objects.
=======

Ik neem aan dat die tag er niet voor niets is en er staat zover ik zie nergens
dat het niet (meer) de bedoeling is om een nieuwe regel te forceren, wel om
stylesheets te gebruiken voor text-flow bij objecten maar da's wat anders.
Als ik tekst op een nieuwe regel wil laten beginnen dan is daar naar mijn idee
die <br /> voor. Als ik er een extra lege regel tussen wil dan gebruik ik over
het algemeen gewoon een extra <br />.

Gr,
Rob