[linux] Re: CSS vragen

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Vr Jun 23 15:16:44 CEST 2006

Op vr, 23-06-2006 te 12:52 +0200, schreef Paul de Vries:

> (...)
>
> ik liep nogal achter in het lezen van mail, en zie dat je al veel verder
> bent.

Yep, het was in eerste instantie veel eenvoudiger dan ik dacht. Loop wel
tegen een paar probleempjes aan, maar voor een eerste opzet mag ik niet
ontevreden zijn.

> toch wil ik je dit meegeven, het boek van de css bedenker, waar ik zelf
> heel veel aan heb gehad, vooral omdat hij precies uitlegt waarom dingen
> niet werken zoals je denkt en hoe het dan wel moet:
>
> Eric A. Meyer
> Cascading Style Sheets: The Definitive Guide, Second Edition
> O'Reilly 2004\ISBN 0-596-00525-3

Ik zat zelf aan het boek van SitePoint te denken. Maar ik ga zeker een
boek aanschaffen. (Alsof ik er nog niet genoeg heb. ;-} )

> en als je nog dingen getest wil hebben, ik hier naast elkaar linux mac
> windows, en ook altijd vermakelijk is een web site bekijken op een
> 2500x1600 scherm ...

Daar zal ik zeker gebruik van willen maken. Drie OS'en en een hoge
resolutie. Dat komt zeker van pas. :-D

Een ding is dat bij Safari op de Mac het menu -wat bestaat uit buttons-
er ook daadwerkelijk uitziet als een verzameling buttons. Daarnaast komt
bedrijf in het logo terecht. Hetzelfde gebeurt trouwens bij Konqueror.
Hopelijk om dezelfde reden, dan kan ik het in één ruk oplossen. Weet jij
toevallig als CSS coder die tegelijkertijd Mac gebruiker is waar dit
door komt?

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>